دانلود مقاله سلب مالكیت به سبب منافع عمومی در حقوق فرانسه

سه شنبه 15 آبان 1395
ن : علیرضا

دانلود مقاله سلب مالكیت به سبب منافع عمومی در حقوق فرانسه

دانلود-مقاله-سلب-مالكیت-به-سبب-منافع-عمومی-در-حقوق-فرانسه
دانلود مقاله سلب مالكیت به سبب منافع عمومی در حقوق فرانسه

 

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 40
حجم فایل: 29

 

بخشی از متن:
دانلود مقاله سلب مالكیت به سبب منافع عمومی در حقوق فرانسه ؛ یک مقاله بسیار خوب برای رشته حقوق است که برای دانلود شما در 40 صفحه آماده شده است.

 

مقدمه :

مفهوم سلب مالكيت بسبب منافع عمومي اين است كه ادارات دولتي و با شهرداري ها و همچنين موسسات ملي كه هدفشان رفع نيازمنديهاي عمومي است بتواند اموال غير منقول خصوصي (نظير زمني و ساختمان) را در مقابل پرداخت بهاي عادله به نيازمنديهاي عمومي (مثلاً توسعه و ايجاد معابر و بناهاي عمومي) اختصاص دهند.

سلب مالكيت تا حدي با ملي كردن مالكيت شباهت دارد كه بعداً در باره آن سخن خواهيم گفت.

براي سلب مالكيت و انتقال ملك بمتقاضي رعايت تشريفات خاصي ضروري است كه عبارت از دادرسي مخصوصي ميباشد كه بوسيله دادگاههاي اختصاصي صورت ميگيرد, زيرا اعمال آن مستلزم رعايت مصالح موسسات عمومي و سرعت در دادرسي است كه از دادگاههاي عمومي نميتوان آنرا توقع داشت.

در حقوق فرانسه, متقاضي سلب مالكيت, اعم از اينكه ادارات دولتي و يا ششهرداري و يا موسسات ملي باشد, در صورت نياز, نقشه عمليات خود را ترسيم ميكند و آنرا با توضيحات كامل و ذكر دلائل نيازمنديهاي خود بفرمانداري ارسال ميدارد. پس از وصول اين درخواست بفرمانداري و انجام تحقيقات لازم, پرونده امر بدادگاه اختصاصي سلب مالكيت فرستاده ميشود.

دادگاه پس از رسيدگي حكم به سلب مالكيت مدعي عليه و انتقال آن به متقاضي در برابر بهاي عادله صادر ميكند. اين حكم قابل رسيدگي پژوهشي و فرجامي است.

دانلود فایل
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، حقوق و وکالت، ،
:: برچسب‌ها: مقاله حقوق, مقاله حقوقی, مقاله رشته حقوق, دانلود مقاله حقوق, دانلود مقاله حقوقی, دانلود مقاله رشته حقوق, دانلود مقالات حقوقی, سلب مالكیت به سبب منافع عمومی در حقوق فرانسه, سلب مالكیت به سبب منافع عمومی,